Intranet
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap
  | Koepelsite | Zoeken | Telefoon | Nuttige links | Website Vlaanderen|
Personeelsblad Ministerie Vlaamse Gemeenschap
  Personeelszaken  

Personeelszaken juli 2003

Vlimpers-nieuws

door het communicatieteam Vlimpers

De omschakeling van het oude personeelssysteem naar Vlimpers is vlot verlopen en ligt ondertussen al weer even achter ons. Maar bij de loonberekening loopt hier en daar nog iets mank. Daarom geven we graag een woordje uitleg.

Er zijn inderdaad nog altijd problemen bij de uitbetaling van de personeelsleden, al zijn die problemen eerder uitzonderlijk. De meeste statutaire collega's vinden geen verrassingen op hun loonbriefje. Problemen kunnen zich wel voordoen bij contractuelen die niet voltijds werken of die enkele dagen ziek waren. Daar is het af en toe mogelijk dat er te weinig of zelfs te veel uitbetaald wordt.
Oorzaken van die problemen variŽren van omzettingsproblemen naar Vlimpers over fouten bij de invoer in Vlimpers tot fouten in het systeem zelf. Ook problemen met de verbinding tussen Vlimpers en de loonmotor Elvire (L4) zorgen ervoor dat enkele collega's een ander bedrag dan gewoonlijk op hun loonbriefje vonden. Op basis van Vlimpers berekent die motor immers ons nettoloon, vakantiegeld, eindejaarspremie en andere vergoedingen en toelagen.

Oplossingen

We laten dat natuurlijk niet zomaar op zijn beloop. De personeelsdiensten inventariseren alle problemen om doelgericht acties te kunnen ondernemen. Daarnaast voeren ze nu ook meer controles uit om fouten op te sporen en recht te zetten.
En u? Als u een probleem bij de uitbetaling van uw loon opmerkt, kunt u dat melden aan uw departementale Vlimpers-helpdesk (zie onderaan). En u kunt natuurlijk ook zelf uw duit in het zakje doen door uw persoons- en functiegegevens in Vlimpers te controleren. Met deze modules kunt u uw bankrekeningnummer aanpassen, zodat de personeelsdienst uw loon alvast op het correcte rekeningnummer kan storten. Verder kunt u ook uw huis- en postadres aanpassen, zodat uw loonbrief op het juiste adres aankomt.
En Vlimpers doet nog meer dan dat. Als u uw werktelefoonnummer via Vlimpers correct invoert, dan kunnen uw collega's makkelijk uw contactgegevens terugvinden via de TelefoonGids Vlaanderen (TGV).

Nog vragen?

Als u een probleem hebt met Vlimpers of met de uitbetaling van uw loon, dan kunt u terecht bij de Vlimpers-helpdesk van uw personeelsdienst:

  • op uw departementale startpagina klikt u op de Vlimpers-knop;
  • u kunt het adres ook intypen: intra.vlaanderen.be/vlimpers/;
  • op de startpagina van de website kiest u voor 'Vlimpers-informatie';
  • vervolgens klikt u op de link 'helpdesk';
  • u klikt op het departement waartoe u behoort. Daarmee opent u de fiche waarin u uw vraag aan de helpdesk kunt stellen.

    Als u geen pc hebt, dan kunt u terecht bij de volgende contactpersonen:
    COO: Erwin Joostens, tel.: 02-553 58 42
    AZF: cel Personeel, tel.: 02-553 50 51
    WIM: Ivan Uleyn, tel.: 02-553 58 50
    OND: Andy Rebree, tel.: 02-553 87 52
    WVC: Jos Moeyersons, tel.: 02-553 31 47 of Els Vanderzeypen, tel.: 02-553 31 61
    EWBL: Alain Kröner, tel.: 02-553 39 38
    LIN: Miranda Baeyens, tel.: 02-553 72 60
 
 
LET OP! Deze site heeft enkel een archieffunctie en is niet meer aangepast sinds november 2005. Voor actuele informatie kunt u terecht op de portaalsite www.vlaanderen.be of de site van het nieuwe personeelsblad 13.